Portabilitatea numerelor de telefon ofera posibilitatea utilizatorilor de telefonie fixa si mobila sa isi pastreze numarul de telefon, indiferent de reteaua pe care o aleg.
Incepand cu 21 octombrie 2008, toti operatorii de telecomunicatii din Romania vor oferi clientilor proprii posibilitatea ca acestia sa isi pastreze numarul actual de telefon indiferent de operatorul la care sunt sau devin abonati.
Portabilitatea numerelor este reglementata prin lege, iar termenul de implementare este de cel mult 9 luni de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial la 21 ianuarie 2008.
Conform deciziei ANRCTI 3444/2007 clientul poate beneficia de portarea unui numar de telefon in termen de 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat.
Un abonat poate solicita atat un singur numar, cat si mai multe numere. Cererea de portare a numarului de telefon implica rezilierea contractului in acord cu clauzele contractuale existente. Contractul cu operatorul inceteaza în momentul finalizarii cererii de portare.
Portabilitatea se poate aplica pentru 4 tipuri de numere de telefon, numai in cadrul aceleiasi categorii de servicii:
- numerele nationale geografice de tipul 02XXXX si 03XXXX
- numerele nongeografice care incep cu 03XXXX
- numerele nationale nongeografice in formatul 07XXXX
- numerele nationale nongeografice de tipul 08XXXX pentru servicii diverse
Cum se realizeaza portarea unui numar?
In momentul in care un client decide sa schimbe furnizorul actual si sa se aboneze la Euroweb, va trebui sa parcurga urmatorii pasi:
- Clientul completeaza o cererea de portare catre Euroweb, mentionand numarul/numerele care doreste sa il porteze in reteaua Euroweb… click aici pentru modelul de cerere. In termen de maxim 2 zile lucratoare, Euroweb se obliga se trimita o copie a cererii de portare si operatorului de la care se porteaza numarul. Dupa validarea cererii de portare, Euroweb va transmite în format electronic Bazei de Date Centralizata informatiile necesare realizarii procesului de portare.
- In mod normal, portabilitatea numarului dureaza maxim 10 zile lucratoare, dar portarea efectiva se realizeaza intre ziua a 7-a si ziua a 10-a, iar in ziua in care se porteaza efectiv numarul serviciul de telefonie nu va fuctiona maxim 5 ore. Intervalul de portare poate fi stabilit la o data ulterioara zilei a 10-a, numai daca abonatul solicita ca portarea sa se realizeze într-un termen mai lung sau daca Furnizorul Acceptor (Euroweb in cazul nostru), de regula, realizeaza conectarea abonatului si începe furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului într-un termen mai lung. Termenul maxim de portare este de 30 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de portare.
- Dupa aprobarea cererii de portare de catre Euroweb, clientul trebuie sa isi rezilieze contractul cu actualul furnizor. Atentie!!! Faptul ca transferi numarul catre un alt operator nu te scuteste de obligatiile pe care ti le-ai asumat atunci când ai semnat contractul.
- Dupa ce cererea de portare este acceptata, clientul va incheia un contract de prestari servicii telefonie cu Euroweb si va opta pentru unul din abonamentele Eurovoice existente, www.eurovoice.ro.
Un avantaj IMPORTANT al Euroweb, este ca folosim pentru portabilitate metoda ACQ (interogarea proprie a bazei de date centralizata). Astfel, nu vor exista costuri suplimentare pentru apelurile efectuate catre numerele portate in alte retele.
In eventualitatea in care doriti sa portati un numar in reteaua Eurovoice, puteti opta pentru unul din abonamentele existente, fara nicio taxa aditionala. Pentru mai multe detalii referitoare la oferta comerciala Eurovoice, va rugam sa consultati www.eurovoice.ro sau sa contactati echipa de vanzari.